W jakich branżach sprawdza się crowdsourcing?

Crowdsourcing IT

Należy również zauważyć, że crowdsourcing jest rodzajem praktyki, która może być stosowana w różnych dziedzinach i sektorach życia codziennego. Jednak obecnie wiele firm tworzących oprogramowanie lub aplikacje mobilne stosuje crowdsourcing najskuteczniej. Kiedy więc mają w głowie jakiś projekt, zwracają się do grupy profesjonalnych i wyspecjalizowanych osób, aby zaproponować pomysły na jego rozwój.

To generuje wymianę informacji z profesjonalistami, którzy chętnie wnoszą swoje pomysły do tworzenia wysokiej jakości aplikacji lub oprogramowania. Jednocześnie upewniają się, że efekt końcowy dokładnie i idealnie pokrywa potrzeby użytkowników. Jeśli więc pracujesz w firmie informatycznej lub technologicznej, miej świadomość, że tego typu współpraca może być dla Ciebie niezwykle pomocna.

Crowdsourcing w marketingu

Niewątpliwie kolejnym sektorem, w którym crowdsourcing ma ogromną funkcjonalność jest marketing, zwłaszcza marketing cyfrowy. Będąc rodzajem reklamy, która jest rozwijana poprzez sieci społeczne i internet, interakcja, która jest generowana z użytkownikami i ludźmi jest znacznie bardziej bezpośrednia. Dlatego uzyskiwanie ich opinii będzie czymś, co będzie się szybko i sprawnie rozwijać.

Tak więc, jeśli jesteś zainteresowany poprawą swojej widoczności w sieciach społecznościowych, nie ma nic lepszego niż zastosowanie crowdsourcingu w swoich cyfrowych strategiach marketingowych. Ponadto jest doskonałym uzupełnieniem każdego rodzaju kampanii Digital Marketingu, którą prowadzisz w swojej firmie. W https://www.polecisz.pl dowiesz się wszystkiego o marketingu internetowym.

Wybitne przykłady tej strategii

Istnieje już kilka znanych firm, które wprowadziły crowdsourcing w życie i mają doskonałe wyniki. Na przykład jakiś czas temu McDonald’s w Wielkiej Brytanii przeprowadził kampanię crowdsourcingową na rzecz tworzenia nowych hamburgerów. Pięć wybranych najlepszych pomysłów zostało wprowadzonych na rynek w tej sieci restauracji na określony czas.

Dodatkowo mamy też doskonały przykład marki Lego, która na swojej stronie internetowej posiada dział o nazwie Lego Ideas. Jest to kategoria, w której użytkownicy mogą zostawiać swoje pomysły na tworzenie nowych klocków Lego. Jest on dostosowany do crowdsourcingu, ponieważ wymaga udziału większej liczby osób poprzez głosowanie w celu wybrania najlepszych pomysłów. W większości przypadków wybrane osoby otrzymują nawet część zysków, jakie przynosi sprzedaż klocków Lego.