Rozwijaj się lub umieraj! To jedno z praw natury, które stosuje się do wszystkich żywych istot. Wszystkie firmy również żyją zgodnie z tym prawem. Firma nie może się rozpocząć, rozwinąć do pewnego momentu, a potem po prostu pozostać w tym punkcie i dalej prosperować.
Klucz do sukcesu? Rozwój!
Rozwój i ekspansja są niezbędne, aby firma mogła przetrwać, a jeśli ten wzrost i ekspansja nie nastąpią, firma zniknie i umrze lub rozbije się i spłonie.
Rozwój i ekspansja firmy muszą być kontrolowane przez właścicieli lub menedżerów firmy. Jeśli wzrost jest zbyt wolny, firma pozostaje w tyle za konkurencją. Jeśli wzrost jest zbyt szybki, firma może łatwo się nadmiernie rozciągnąć, popełniać błędy i stworzyć wewnętrzny chaos lub finansowe problemy wynikające ze złego zarządzania.
Idealny jest stabilny, kontrolowany wzrost. Oczywiście ideał i rzeczywistość to czasem dwie bardzo różne rzeczy.
Czasami terminy „wzrost i ekspansja” są nieco źle rozumiane. Najbardziej oczywistym znaczeniem obu terminów jest powiększanie się i poszerzanie, ale te znaczenia nie są jedynymi, które mają zastosowanie.
O znaczeniu wzrostu
Na przykład wzrost może oznaczać zdobywanie wiedzy i stawanie się mądrzejszym, a ekspansja może oznaczać poszerzanie bazy wiedzy, z której firma działa.
Mała firma internetowa nie musi rosnąć i rozwijać się, dopóki nie stanie się gigantyczną międzynarodową firmą, aby przetrwać, ale właściciele i menedżerowie tych internetowych firm muszą rosnąć, stając się mądrzejsi i rozwijając się, przyjmując zmiany z otwartymi ramionami.
Nic nigdy nie pozostaje takie samo. Zmiana to jedyna pewność na świecie. To, co było gorące lub co wczoraj działało, jest dziś starą nowiną, a jutro będzie starożytną historią.
Firmy, właściciele firm i menedżerowie muszą rozwijać się i dostosowywać do zmian w miarę ich pojawiania się, a zmiany w Internecie zachodzą znacznie szybciej niż w świecie cegły i zaprawy.
Co jest kluczowe w drodze do sukcesu?
Wszyscy zgadzamy się, że rozwój, adaptacja i ekspansja ma kluczowe znaczenie dla przetrwania każdej firmy, a może zwłaszcza dla biznesu internetowego. Więc pytanie brzmi: co jest kluczem do wzrostu i ekspansji firm internetowych? Kiedy firmy z cegły i zaprawy rosną i rozwijają się, budują większe budynki i zatrudniają więcej pracowników, ale nie jest to dokładnie opcja dla biznesu internetowego. Kluczem do wzrostu i ekspansji biznesu internetowego jest to, aby właściciel lub menedżer firmy zawsze i nieprzerwanie w nie inwestował.
Muszą chcieć pozostać w czołówce technologii i muszą akceptować zmiany i dostosowywać się do nich w miarę ich pojawiania się. Biznesy internetowe to nie budynki. Firmy internetowe to ludzie. Biznes internetowy nie może się rozwijać, inwestując w większy budynek. Rośnie tylko wtedy, gdy osoba prowadząca ten biznes inwestuje we własną wiedzę i umiejętności. Biznes internetowy nie może się rozwijać, inwestując w zatrudnianie większej liczby osób. Biznes internetowy rozwija się, gdy osoba, która go prowadzi, inwestuje w siebie.
Najważniejsze jest to: kluczem do ciągłego wzrostu i ekspansji biznesu internetowego są ciągłe inwestycje we właściciela lub menedżera firmy. Krótka odpowiedź: Zainwestuj w siebie.
Źródło: ArtBiznes.pl